جوزا 13, 1399 16:29 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: اتحاد کشورهای منطقه منجر به شکست سیاست‌های آمریکا می‌شود

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: اتحاد کشورهای منطقه به شکست سیاست‌های کینه‌توزانه آمریکا در غرب آسیا منجر خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری مجلس، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در دیدار با «لوان جاگاریان» Levan Jagarian سفیر روسیه در تهران، توسعه همکاری‌ها و روابط پارلمانی دو کشور را مهم دانست و افزود: نقش‌آفرینی ایران و روسیه در مسائل منطقه به ویژه مبارزه با تروریسم مثبت بوده است.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه توسعه ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا به نفع ایران و روسیه است، تصریح کرد: همکاری‌های چندجانبه، منطقه‌ای و بین المللی ایران و روسیه منجر به توسعه ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد و در این راستا، تحکیم و تقویت روابط فیمابین بیش از پیش مد نظر دو کشور است.
سفیر روسیه در تهران نیز مراودات پارلمانی میان دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تقویت و تحکیم مراودات ممتاز دوجانبه از جمله در حوزه پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران از اهداف راهبردی مسکو است و همکاری در سطوح مختلف با تهران به تقویت روابط دو کشور استمرار خواهد بخشید.
در این دیدار همچنین آخرین مناسبات پارلمانی، منطقه ای، بین المللی از جمله تحولات سوریه، عراق، یمن و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کلیدواژه