جوزا 14, 1399 11:05 Asia/Kabul
  • اعرافی: حوزه کنار معترضان به نژادپرستی در آمریکا می‌ایستد

مدیر حوزه های علمیه ایران با محکوم کردن اقدامات ظالمانه، تروریستی و تبعیض نژادی آمریکا تاکید کرد: حوزه های علمیه، نهادها و بزرگان حوزه صدای مظلومیت معترضان به نژادپرستی در آمریکا را شنیده و کنار آنها ایستاده‌اند.

آیت الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه های علمیه ایران روز چهارشنبه در بیانیه‌ای با بیان اینکه بار دیگر در کشور مدعی تمدن و آزادی و حقوق بشر، غده چرکین نژاد پرستی آمریکایی سرباز کرد، اعلام کرد: جامعه رنگین پوستان آمریکا همواره در این کشور، سایه شوم تبعیض، تحقیر و ترور را بر سر خود دیده اند.

اعرافی با اشاره به اینکه اگر دولت آمریکا به رویکرد ظالمانه خود پایان ندهد، با امواج طوفانی قیام و خروش مستضعفان ‌مواجه می شود، افزود: دولت آمریکا باید سرکوب معترضان را متوقف و به اقدامات ظالمانه خود در این کشور و سراسر جهان پایان دهد.

مدیر حوزه های علمیه ایران با بیان اینکه انسان‌های مظلوم بسیاری هر روزه در یمن، فلسطین، سوریه، عراق و افغانستان توسط دولت جنایتکار آمریکا و تروریست‌ها کشته می‌شوند، تصریح کرد: ضروری است که مجامع بین‌المللی از سکوت و بی‌تفاوتی خود دست بردارند و به یاری ستمدیدگان و مظلومان برخیزند.

یک افسر سفیدپوست در آمریکا، «جورج فلوید» سیاه‌پوست را در شهر "مینیاپولیس" در ایالت مینه‌سوتا Minnesota به قتل رساند.

مردم شهر مینیاپولیس و بسیاری دیگر از شهرهای آمریکا در اعتراض به قتل این مرد سیاه‌پوست 46 ساله توسط  افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی تظاهرات کردند.

براساس گزارش‌های پلیس و همچنین گزارش‌ رسانه‌ها، از آغاز ناآرامی‌ها تاکنون دست‌ِکم 5 هزار و 600 نفر بازداشت شده‌اند.

در همین حال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، معترضان به قتل این سیاه‌پوست را اوباش دانست و تهدید کرد، معترضان هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت.

کلیدواژه