جوزا 15, 1399 08:50 Asia/Kabul
  • امضای قرارداد 2 ساله صادرات برق ایران به عراق

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب از امضای قرارداد 2 ساله صادرات برق ایران به عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا، "رضا اردکانیان" در تشریح دستاوردهای سفر روز چهارشنبه خود به بغداد گفت: تمامی قراردادهای صادرات برق ایران به عراق تا پیش از این یکساله بوده اما در این سفر، مذاکرات نهایی شده و قرارداد دو ساله صادرات برق ایران برای سال های 2020 و 2021 با وزارت برق عراق به امضا رسید.

"اردکانیان" همچنین خاطرنشان کرد، با پیگیری هایی که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق داشته، در این سفر حدود 400 میلیون دلار، معادل نیمی از مطالبات برق ایران، از طرف عراقی وصول شده است.

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در راستای تحکیم روابط دو جانبه تهران - بغداد و افزایش همکاری‌ها در حوزه انرژی به عراق سفر کرد.

"اردکانیان" در جریان این سفر علاوه بر دیدار با "ماجد مهدی حنتوش" همتای عراقی خود، با مقام های ارشد این کشور از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر دارایی و روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق دیدار وگفت وگو کرد.

براساس اعلام "رضا اردکانیان" در این دیدارها، هم توافقات گذشته  و هم برنامه همکاری سه ساله ای که برای بازسازی صنعت برق عراق توسط بخش خصوصی ایران پیشتر تدوین شده بود، مرور شد.

در این دیدارها مقرر شد، هفته آینده هیات‌های فنی و تخصصی بخش خصوصی ایران برای امضای دو قرارداد مهم در زمینه کاهش تلفات شبکه توزیع برق و همچنین تعمیر و بازسازی ادوات و تجهیزات برقی عراق به بغداد سفر ‌کنند.

کلیدواژه