میزان 21, 1395 15:47 Asia/Kabul
  • عربستان در هراس از اتهام جنایت جنگی، جنایت در یمن را پذیرفت

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: عربستان در هراس از اتهام جنایت جنگی و نقض معاهده های بین المللی، سرانجام به طور رسمی جنایت در یمن را پذیرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا؛ «حمید ابوطالبی» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به جنایت رژیم آل سعود در یمن و نامه تاسف این رژیم به شورای امنیت افزود: عربستان با اعتراف به شکست و توقف حملات به یمن، مانع فرورفتن بیشتر در باتلاق جنایت جنگی و دادگاه بین المللی شده است.

ابوطالبی گفت: عربستان در نامه به شورای امنیت، با وعده تحقیق و تفحص درباره جنایت اخیر حمله به مجلس ختم پدر وزیر پیشین کشور یمن، قول داده است همه ابعاد کشتار را بررسی کرده ونتایج آن را بزودی منتشر کند.

جنگنده های سعودی شنبه گذشته (8 اکتبر) در تازه ترین جنایت خود مراسم ترحیم پدر وزیر پیشین کشور یمن در صنعا را بمباران کردند که بر اثر آن، بیش از 700 نفر کشته و زخمی شدند.

با آشکار شدن ابعاد جنایت عربستان در کشتار شرکت کنندگان در مراسم عزاداری در صنعا، شخصیت ها، چهره های سیاسی، احزاب، جنبش ها و نهادهای جهان به طور گسترده آن را محکوم کردند.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره گفت:هرگونه حمله عمدی ضد غیرنظامیان به کلی غیرقابل قبول است و باید بی درنگ تحقیقی بی طرفانه در باره این حادثه انجام و مسئولان آن محاکمه شوند.

کلیدواژه