جوزا 16, 1399 11:06 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در چین

آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در پکن (پایتخت چین ) برگزار شد .

به گزارش ایرنا ، این مراسم که دیشب (پنجشنبه شب) با حضور سفیر، دیپلمات ها و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد،  "عباسعلی وفایی"  رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین  با اشاره به اهمیت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد در تاریخ سیاسی ایران گفت ،  سالگرد ارتحال امام(ره) روزی تاریخی در ایران است .

"عباسعلی وفایی" همچنین  روز ۱۵ خرداد را  سرمنشا حرکت انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: خاستگاه و عظمت انقلاب اسلامی از این روز شروع شد و با رهبری امام خمینی(ره) و حمایت ملت ایران به نتیجه رسید.

رایزن فرهنگی ایران در پکن با تشریح اهمیت و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در جهان، "طاغوت" را نقطه مقابل "توحید" عنوان کرد و افزود،  اطلاق طاغوت از سوی امام(ره) به حکومت شاهنشاهی، آگاهانه و بیانگر ظلم و ستم این رژیم به ملت ایران بود.

دیروز(پنجشنبه) پانزدهم خرداد (چهارم ژوئن 2020) مصادف با سالروز قیام تاریخی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در سال 1342 هجری شمسی (1963میلادی) بود .

نهضت امام خمینی (ره) از سال 1963 آغاز شد و در سال 1979، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و به یقین قیام 15 خرداد ، نقش انکارناپذیر و درخشانی را در پیروزی این نهضت اسلامی ایفا کرد.

روز (چهارشنبه)، چهاردهم خرداد 1399 هجری شمسی برابر با سوم ژوئن مصادف با سی‌و‌یکمین سالگردِ ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بود .

کلیدواژه