تشکیل یک تیم بین سازمانی در کره جنوبی برای پیشبرد معاملات تجاری با ایران
(last modified 1399-03-17T04:06:20+00:00 )
جوزا 17, 1399 08:36 Asia/Kabul
  • تشکیل یک تیم بین سازمانی در کره جنوبی برای پیشبرد معاملات تجاری با ایران

وزارت خارجه کره جنوبی امروز جمعه اعلام کرد، یک تیم بین سازمانی و ارتباطی از سوی این کشور برای تسهیل و پیشبرد معاملات تجاری با ایران تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این تیم ارتباطی که بین نهادها و سازمان های مختلف ارتباط برقرار می کند، وظیفه دارد مناسبات تجاری کره جنوبی با ایران را که به امور انسان دوستانه نیز مرتبط می شود و تحریم های آمریکا محدودیت هایی برای آن ایجاد کرده بود تسهیل کند.

بر اساس اعلام خبرگزاری یونهاپ، "لی سیونگ هو" معاون وزیر خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی امروز جمعه نشستی با اعضای این تیم که مسئولانی از وزارتخانه های دارایی، صنایع، امور دریایی، کشاورزی و آژانس ارتقای سطح تجارت و سرمایه گذاری این کشور در آن هستند برگزار کرده است.

این نشست پس از آن برگزار شد که کره جنوبی از ارسال اقلام دارویی به ایران به ارزش 500 هزاردلار خبر داد و اعلام کرد، در تلاش است با عبور از تحریم ها و محدودیت های آمریکا، مناسبات تجاری گسترده تری با ایران برقرار کند.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی در این نشست، بار دیگر بر روابط و همکاری های دوستانه کشورش با ایران تاکید کرد و گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا و زمانی که تجارت بین المللی با چالش مواجه شده است همکاری هایی از این دست از جمله در امور بشردوستانه اهمیت بسزایی دارد.

"لی سیونگ هو" با بیان اینکه کره جنوبی از دیرباز تاکنون روابط بسیار دوستانه ای با ایران داشته است تاکید کرد، روابط تجاری دو کشور باید گسترش یابد.

کلیدواژه