جوزا 18, 1399 11:11 Asia/Kabul
  • تحویل 10 فروند بالگرد بازآماد شده به نیروهای مسلح ایران
    تحویل 10 فروند بالگرد بازآماد شده به نیروهای مسلح ایران

مراسم تحویل 10 فروند بالگرد نوسازی و بازآماد شده در مجموعه شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) امروز (یکشنبه) در تهران برگزار شد.

سردار سرتیپ «قاسم تقی زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در این مراسم گفت، ساخت ریز قطعات، اورهال و تعمیر، آموزش و تولید و ساخت انواع بالگردهای ایرانی ازجمله وظایف و ماموریت های شرکت «پنها» است که توانسته است با قطع وابستگی کامل به خارج و با تکیه برتوان و اراده ی جوانان و با بهره گیری از ظرفیت های علمی و دانشی روز جهان به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

سردار تقی زاده با بیان اینکه در سال جهش تولید، متخصصین ایرانی در راستای ارتقای توان بالگردها انواع متنوعی از بالگردهای رزمی را بازآماد سازی و نوسازی کردند افزود، ایران به لحاظ تنوع بالگردی در جهان، جزو اولین ها است زیرا انواع مختلفی از بالگردهای شرقی و غربی را در اختیار دارد که هر کدام دارای تکنولوژی های منحصر به فرد خود هستند.

جانشین وزیر دفاع ایران با تشریح اقداماتی باز آمادسازی که بر روی این نوع بالگردها انجام گرفته است تصریح کرد، تجربه دوران انقلاب اسلامی، شرایط حساس و سرنوشت ساز و تعیین کننده دفاع مقدس، اعمال تحریم های ظالمانه و نیازهای آینده و پیش رو کشور سبب شد تا یک نگاه راهبردی در حوزه ارتقاء قدرت و توان بالگردی در وزارت دفاع ایران شکل گیرد.

 

کلیدواژه