موسوی: آمریکا باید به تعهداتش عمل کند
(last modified 1399-03-18T13:02:43+00:00 )
جوزا 18, 1399 17:32 Asia/Kabul
  • موسوی: آمریکا باید به تعهداتش عمل کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه گفتاردرمانی برای ایران اصلا مهم نیست، گفت: آمریکا باید به تعهداتش عمل کند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه تهران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است، تصریح کرد: ایران در قالب مذاکره با گروه 5+1 با طرف‌های مختلف در ارتباط بود اما این آمریکایی‌ها بودند که با خروج از توافق هسته‌ای، میز مذاکره را ترک و تعهدات خودشان را در برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد نقض کردند.

موسوی یادآور شد: آمریکا باید خسارت‌هایی که به ملت ایران زده را جبران کند و تحریم‌های ظالمانه را بردارد تا بتواند به چارچوب برجام و گروه 5+1 بازگردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به تلاش دستگاه دیپلماسی برای آزادی شهروندان ایرانی خاطرنشان کرد: هیچ مذاکره مستقیمی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا برای تبادل زندانیان انجام نشده است و مسئولیت مذاکره در این خصوص را دولت سوئیس برعهده داشته است.

موسوی با بیان اینکه چند تَن از اتباع ایران به دلایل واهی و به صورت غیرقانونی در آمریکا به گروگان گرفته شده‌اند، اظهار کرد: اتهام آن‌ها دور زدن تحریم‌های آمریکا است که از دید ایران، چنین اتفاقی نیفتاده و از سوی دیگر، تحریم‌های آمریکا هم غیرقانونی و بی‌مبناست.

کلیدواژه