روحانی: آمریکا از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران عصبانی و به‌دنبال توطئه است
(last modified Wed, 10 Jun 2020 08:41:33 GMT )
جوزا 21, 1399 13:11 Asia/Kabul
  • روحانی: آمریکا از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران عصبانی و به‌دنبال توطئه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به لغو همه تحریم‌های تسلیحاتی علیه تهران در اکتبر 2020 گفت: آمریکا از لغو این تحریم‌ها عصبانی و به‌دنبال توطئه است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با تاکید بر لزوم ایستادگی کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر توطئه‌ آمریکایی‌ها، خاطرنشان کرد: تهران توقع دارد، اعضای شورای امنیت به دلیل منافع و ثبات جهان که در توافق هسته‌ای (برجام) مدنظر منطقه و جهان بوده است در برابر توطئه آمریکا بایستند.

روحانی با اشاره به شکست توطئه‌های آمریکا علیه ایران تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدانند و بفهمند، اگر برخلاف قطعنامه 2231، به دنبال تدوین قطعنامه علیه تهران و ارسال به شورای امنیت سازمان ملل باشند، جمهوری اسلامی ایران توانمندی دفاعی خود را در همه شرایط بالا می‌برد.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت تحریم بهترین سیستم‌های پدافند هوایی را طراحی کرد و با همین سیستم پدافند بومی، پهپاد متجاوز آمریکایی را مورد هدف قرار داد.

رئیس جمهوری ایران در ادامه، «فشار و زانو بر گلو» را سیاست همیشگی و قدیمی دولتمردان آمریکا دانست و گفت: آن‌ها در طول تاریخ هرگاه هر مظلومی را پیدا می‌کنند با زانو بر گلوی وی فشار می آورند؛ این روش، فقط اقدام یک پلیس در یک شهر نیست، بلکه اساسِ سیاست آمریکایی‌هاست.

روحانی همچنین با بیان اینکه تاب‌آوری ملت ایران در مبارزه همزمان با کرونا و تحریم‌های غیر قانونی آمریکا در تاریخ ثبت خواهد شد، تاکید کرد: ملت ایران با اتحاد و وحدت ملی، زانوی آمریکا را در هم شکست.

کلیدواژه