روحانی : تولیدات ایران حدود 12 درصد رشد داشته است
(last modified 1399-03-24T07:53:45+00:00 )
جوزا 24, 1399 12:23 Asia/Kabul
  • روحانی : تولیدات ایران حدود 12 درصد رشد داشته است

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: طی دو ماه گذشته تولیدات ایران در زمینه صنعتی، کشاورزی و خدماتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 10 تا 12 درصد رشد داشته است.

«حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تولید کشور در مسیر حرکت است و صادرات ایران نیز در حال قرار گرفتن در نقطه خوب است افزود، با وجود مشکلاتی که ویروس کرونا برای جهان ایجاد کرد، ایران توانست این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

روحانی همچنین با اشاره به تاثیر کرونا بر صادرات غیرنفتی تصریح کرد، در دو هفته اخیر، بسیاری از دروازه‌های ایران با همسایگان غربی، شرقی، جنوبی و ‏شمالی گشایش یافت و صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده است.‏

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام بخش های کشور همه توان خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته اند اظهار کرد، کمک ماهانه به کسانی که مشمول بیمه بیکاری می شوند و در سه ماه گذشته به خاطر کرونا آسیب دیده اند از امروز اجرایی و عملیاتی می شود.

روحانی همچنین با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت، با مقاومت، استقامت و اتحاد می توان بر مشکلات غلبه کرد.

براساس آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تاکنون 182 هزار و 545 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد 144 هزار و 649 نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

کلیدواژه