جوزا 24, 1399 17:52 Asia/Kabul
  • تکذیب ادعای حضور عناصر پ. ک. ک در داخل ایران
    تکذیب ادعای حضور عناصر پ. ک. ک در داخل ایران

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به ادعای یک مقام ترکیه مبنی بر حضور عناصر حزب کارگران کردستان این کشور (پ. ک. ک) در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران، این ادعا را بی‌اساس دانسته و آن را تکذیب کرد.

«سلیمان سویلو» Süleyman Soylu وزیر کشور ترکیه اخیراً مدعی شد، تعدادی از عناصر پ. ک. ک در شمال غرب ایران حضور دارند.

سردار سرتیپ «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه با اشاره به وضعیت مرزهای ایران و ترکیه خاطرنشان کرد: در مرزهای مشترک تعاملات بسیار خوب و مفیدی میان نیروهای مسلح  دو کشور وجود دارد.

سرتیپ پاکپور با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار، عزت و اشراف دقیق و همه جانبه، امنیت و تسلط لازم را در مرزها ایجاد کرده است، افزود: انتظار می رود مقامات کشور دوست و همسایه ترکیه، قبل از هرگونه اظهارنظر رسانه‌ای درباره رخدادهای مرزی، پس از حصول اطمینان از صحت واقعه از کانال‌های رسمی با جمهوری اسلامی ایران ارتباط برقرار کرده و براساس ساز و کارهای پیش بینی شده، این گونه مسائل را دنبال کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حضور عناصر تروریستی در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران را از خطوط قرمز دانست و تصریح کرد: این موضوع برای تهران قابل درک است که عملیات‌های اخیر گروهک‌ها در داخل خاک ترکیه موجب ایجاد فشار بر روی مسئولان این کشور شده و آن‌ها را مجبور به طرح چنین ادعایی کرده است.

 

کلیدواژه