جوزا 25, 1399 08:07 Asia/Kabul
  • ظریف: ادعاها درباره حمله به آرامکو بی پایه و اساس است
    ظریف: ادعاها درباره حمله به آرامکو بی پایه و اساس است

وزیر امور خارجه ایران ادعاها درباره ایرانی بودن موشک‌هایی که آرامکو را مورد حمله قرار داد،بی پایه و اساس خواند گفت: متاسفانه دبیرخانه سازمان ملل نشان داد که از تهدیدهای آمریکا تاثیر می پذیرد.

پس از حملات پهپادی و موشکی مقاومت یمن علیه تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در شرق این کشور، ریاض و واشنگتن در حرکتی هماهنگ ادعا کردند که تسلیحات بکار رفته در این عملیات و نیز چند حمله قبلی یمنی ها، ساخت ایران بوده و از جانب تهران به مقاومت یمن داده شده است. سازمان ملل متحد از همان هنگام، بررسی این مساله را در دستور کارخود قرار داد.

اکنون آنتونیوگوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی به شورای امنیت مدعی شده که موشک‌های کروز و پهپادهایی که درسال 2019 درحمله به تاسیسات نفتی آرامکو و فرودگاه بین‌المللی ابها عربستان سعودی، و دست‌کم دو حمله پیش از آن از آنها استفاده شده "منشا ایرانی" داشته‌اند.

به گزارش ایرنا؛ محمد جواد ظریف عصر روز شنبه در یک گفت وگوی زنده اینستاگرامی در مورد ادعای ایرانی بودن موشک‌هایی که در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو مورد استفاده قرار گرفت، افزود: این صحبت‌ها، بی‌پایه و اساس است و متاسفانه دبیرخانه سازمان ملل هم نشان داد از تهدیدهای آمریکا تاثیر می‌پذیرد.

ظریف با اشاره به اینکه منطقه شرایط ویژه و وخیمی دارد، گفت: کشورهای منطقه به جای آنکه زندانی گذشته باشند، درباره آینده با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کشورهای منطقه متوجه شوند که آمریکایی‌ها پای آنها نمی‌ایستند و فقط به دنبال دوشیدن آنها هستند، امکان رسیدن به یک راه حل و یک توافق در منطقه وجود دارد. 

 

کلیدواژه