جوزا 25, 1399 18:11 Asia/Kabul
  • موسوی؛ ترامپ از مردم آمریکا انتظار شعار

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تخطی دولت آمریکا از قوانین بین‌المللی را دلیل پذیرفته نشدن درخواست نظم‌خواهی از سوی مردم این کشور دانست.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه در توییتی نوشت: چگونه رژیم آمریکا که معتاد به زیرپاگذاشتن قوانین و ضوابط بین المللی در جهان است، از مردم عادی انتظار دارد درخواست اجرای "قانون و نظم" را باور کنند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که اخیراً خود را "رئیس جمهوری قانون و نظم" خوانده بود، تهدید کرد، هزاران نظامی مسلح و مامور اجرای قانون را در شهرهای مختلف آمریکا برای سرکوب اعتراض های اخیر مستقر می کند.
ترامپ دلیل این تصمیم را ناکامی فرمانداران و مقام های محلی در اتخاذ اقدام های لازم برای پایان دادن به ناآرامی های داخلی در آمریکا برشمرد.
یک افسر سفیدپوست در آمریکا، 25 مه/5جوزا، «جورجفلوید» سیاه‌پوست را در شهر "مینیاپولیس" در ایالت مینه‌سوتا Minnesota به قتل رساند.
مردم شهر مینیاپولیس و بسیاری دیگر از شهرهای آمریکا در اعتراض به قتل این مرد سیاه‌پوست 46 ساله توسط افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی تظاهرات کردند و این اعتراضات همچنان ادامه دارد.
رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نیز معترضان به قتل این سیاه‌پوست را اوباش دانست و تهدید کرد، تظاهرکنندگان هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت.

کلیدواژه