جوزا 26, 1399 12:23 Asia/Kabul
  • موسوی: ادعای دبیرکل سازمان ملل کاملا همسو با توطئه آمریکاست

سخنگوی وزارت خارجه ایران، گزارش جدید دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر منشاء ایرانی‌بودن پرتاب موشک به آرامکو عربستان سعودی را کاملا همسو با سیاست و توطئه جدید آمریکا علیه ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه هیچ سندی دال بر منشاء ایرانی بودن موشک‌ها وجود ندارد، گفت: دبیرکل سازمان ملل از طریق برخی کشورهای خاص تحت فشار قرار می‌گیرد و گزارشی قرائت می‌کند که پایه و اساس ندارد.

موسوی با تاکید بر اینکه آمریکا، سازمان ملل و نهادهای بین المللی را برای اهداف خود به گروگان گرفته است، به کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توصیه کرد، در این زمینه واقع نگری داشته باشند و با مراجعه به اسناد متقن و همکاری خوب جمهوری اسلامی با آژانس، ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی را مبنای سوال خود قرار ندهند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین درباره تلاش آمریکا برای ارسال پرونده ایران به شورای امنیت با استناد به گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: ادعاهای آمریکا در مورد ایران، غیرقانونی و مردود است و همه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل هم از این موضوع آگاه هستند.

موسوی با بیان اینکه روسیه و چین ادعاهای آمریکا را خلاف برجام و قطعنامه 2231 دانسته‌اند، اظهار کرد: تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران یکی از خطوط قرمز و بدعت خطرناکی است که آمریکا آن را دنبال می‌کند اما قطعا تلاش‌های آمریکایی‌ها بی‌نتیجه است و فشارهای آن‌ها به جایی نمی‌رسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به تحریم آمریکا علیه قضات دیوان بین‌المللی کیفری گفت: آمریکایی‌ها به دنبال آنارشیسم بین‌المللی و برهم زدن نظم عمومی جهان هستند.

کلیدواژه