موسوی: عادت آمریکا به قانون‌شکنی، تنها به هرج و مرج جهانی منجر می‌شود
(last modified 1399-03-27T03:52:53+00:00 )
جوزا 27, 1399 08:22 Asia/Kabul
  •  موسوی: عادت آمریکا به قانون‌شکنی، تنها به هرج و مرج جهانی منجر می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب با اشاره به تحریم پروژه انتقال انرژی به اروپا موسوم به "نورد استریم 2" توسط آمریکا تصریح کرد، عادت واشنگتن به قانون شکنی بی حد و حصر تنها به هرج و مرج جهانی منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "سیدعباس موسوی" در توییتر با بیان اینکه قلدر آمریکایی هم اکنون متحدان اروپایی خود را مورد گزند قرار داده است، خطاب به اروپایی ها نوشت: "همانطور که به دفعات هشدار داده شده بود که اگر در برابر یک قلدر تسلیم شوید، قلدرتر می شود."

در حالی که پروژه "نورد استریم 2" با هدف افزایش صادرات گاز به اروپا توسط روسیه و کنسرسیومی اروپایی در دست اجرا است، آمریکا در تلاش است با تحریم و سنگ اندازی روند اجرای آن را متوقف کند.

واشنگتن تاکنون بارها، شرکت‌ها و پیمانکاران فعال در این پروژه را تحریم و یا به اعمال تحریم های شدید، تهدید کرده است.

نورد استریم - 2 پروژه مشترک میان شرکت "گازپروم" روسیه و پنج شرکت اروپایی برای احداث خط لوله ای است که قرار است گاز روسیه را از طریق آب‌های منطقه‌ای یا مناطق اقتصادی انحصاری روسیه، دانمارک، فنلاند، سوئد و آلمان، به این کشور منتقل کند.

شرکت روسی گازپروم ساخت این خط لوله را برعهده دارد و در این پروژه با شرکت های اروپایی آنژی Engie، او ام ویOMV، شل Shell ، یونیپر و وینترشال Wintershall همکاری می کند.

 

کلیدواژه