ظریف: سه کشور اروپایی شریک جرم دشمنان برجام نشوند
(last modified 1399-03-30T05:33:35+00:00 )
جوزا 30, 1399 10:03 Asia/Kabul
  • ظریف: سه کشور اروپایی شریک جرم دشمنان برجام نشوند
    ظریف: سه کشور اروپایی شریک جرم دشمنان برجام نشوند

وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری از شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست اجازه ندهد دشمنان برجام منافع عالی ایران را به خطر اندازند و سه کشور اروپایی شریک جرم آنان نشوند.

به گزارش ایرنا؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه‌شب در پیامی توییتری نوشت: شورای حکام (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) نباید به دشمنان برجام اجازه دهد منافع عالی ایران را به خطر اندازند. سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) پس از آنکه در عمل به وظایف خود ذیل برجام شکست خوردند، نباید شریک جرم شوند.

ظریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد، افزود: بازرسی‌های انجام شده در ایران ظرف پنج سال گذشته بیش از (همه بازرسی‌های)تاریخ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. راه حل قابل توافق ممکن است، اما قطعنامه (ضدایرانی در شورای حکام) آن را از بین خواهد برد.

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که از امضاکنندگان برجام هستند پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای ارائه به شورای حکام آژانس آماده کرده‌ و در آن خواهان «همکاری کامل» ایران با آژانس شده‌اند.

ایران به شدت از این اقدام اروپایی‌ها انتقاد و تصریح کرده، درخواست آژانس براساس ادعاهای رژیم صهیونیستی و فشارهای آمریکا مطرح شده است که با وجود خروج از برجام، به دنبال آن است که تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی بعد از پایان مهلت آن در توافق هسته‌ای را تمدید کند.

 

کلیدواژه