سرطان 03, 1399 16:30 Asia/Kabul
  • گسترش همکاری تجاری و گمرکی ایران و افغانستان

رئیس کل گمرک ایران از گسترش همکاری‌های تجاری و گمرکی بین ایران و افغانستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «مهدی میراشرفی» رئیس کل گمرک ایران در دیدار با «محمد عیسی قدرت» رئیس گمرکات وزارت مالیه افغانستان در تهران، با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: باید از این اشتراکات به نفع گسترش تجارت و تقویت روابط اقتصادی دوجانبه استفاده مطلوب شود.
معاون وزیر اقتصاد ایران با بیان اینکه سند همکاری‌های جامع تجاری ایران و افغانستان در حال تدوین است، افزود: انتظار می‌رود موارد همکاری‌های گمرکی نقش پررنگی در سند مذکور داشته باشد و پیگیری و عملیاتی شدن آن بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
میراشرفی انتقال محموله گندم از هند به افغانستان از طریق گمرک چابهار و تلاش مستمر ایران برای انجام بهینه این فرآیند را از نمونه‌های خوب همکاری گمرکی بین ایران و افغانستان در حوزه ترانزیت خواند و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا حجم ترانزیت کالا افزایش یابد.
عیسی قدرت نیز با ابراز خشنودی از سفر به تهران، آمادگی کشورش را برای الکترونیکی کردن فعالیت‌های گمرکی و تبادل اطلاعات با همکاری گمرک ایران اعلام کرد.
رئیس گمرکات وزارت مالیه افغانستان همچنین تشکیل یک گروه کاری مشترک برای بررسی راه‌های افزایش همکاری‌های تجاری و گمرکی بین ایران و افغانستان را خواستار شد.

کلیدواژه