خاجی: هدف قانون سزار، پیگیری اهداف نامشروع آمریکا در سوریه است
(last modified 1399-04-04T13:32:53+00:00 )
سرطان 04, 1399 18:02 Asia/Kabul
  • خاجی: هدف قانون سزار، پیگیری اهداف نامشروع آمریکا در سوریه است

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی گفت: تحریم‌های آمریکا ضد سوریه در قالب قانون سزار (قیصر)، با هدف فشار بر مردم این کشور و پیگیری اهداف نامشروع آمریکا اعمال شد.

به گزارش ایرنا، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با «گیر پدرسون» Geir Pedersen نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، با محکوم کردن تحریم های غیر قانونی و غیرانسانی آمریکا ضد مردم سوریه، رفع آنها را خواستار شد.

خاجی تصریح کرد، این اقدامات خصمانه نمی تواند خللی بر اراده مردم سوریه و هم‌پیمانان آن در ادامه حمایت از مردم و دولت مشروع این کشور ایجاد کند.

«علی اصغر خاجی» و «گیر پدرسون» همچنین در این گفت‌وگو، با تاکید بر پیامدهای نگران کننده تحریم‌های یکجانبه اقتصادی بر زندگی مردم سوریه، بر لزوم افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه برای مقابله با این تحریم‌ها و همچنین تداوم روند سیاسی برای حل مسالمت‌آمیز موضوع سوریه تاکید کردند.

قانون "قیصر" دسامبر 2019 توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ضد سوریه امضا شد؛ براساس این قانون، آمریکا درنظر دارد با اعمال تحریم‌های شدید ضد موسسات و اشخاص سوری، دمشق را در تنگنا قرار دهد تا مانع همکاری سوریه و متحدانش برای بازسازی این کشور شود.

کلیدواژه