سرطان 05, 1399 08:21 Asia/Kabul
  • موسوی: همه کشورها باید به مبارزه با تروریسم متعهد باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به درگیری رخ داده نزدیک مرزهای مشترک ایران و ترکیه بین عناصر تروریست و نیروهای نظامی ترکیه گفت: همه کشورها باید به مبارزه با تروریسم متعهد باشند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه افزود: براساس اخبار منتشره شده در رسانه‌های ترکیه، در شامگاه سه شنبه میان عناصر گروهک های تروریستی و نیروهای نظامی ترکیه نزدیک مرز مشترک ایران و ترکیه درگیری مسلحانه رخ داده که در اثر آن دو نیروی مرزبانی ترکیه مجروح شدند که طبق اخبار منابع ترکیه ای، یکی از آنها بر اثر جراحات وارده جان باخته است.

موسوی تصریح کرد: به استناد مرزبانی استان آذربایجان غربی (شمال غرب ایران)، در اثر این درگیری، یک گلوله خمپاره نیز به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران اصابت کرده که خوشبختانه تلفات انسانی دربر نداشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه ابعاد مختلف این حادثه توسط مسئولان مرزی ایران و ترکیه در دست بررسی است، با آسیب دیدگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

موسوی همچنین با محکوم کردن تردد عناصر تروریستی بین دو کشور و حمله تروریست ها به نیروهای مرزبانی و نظامی ایران و ترکیه تاکید کرد: مبارزه با تروریسم باید یک اقدام جهانی باشد و تا زمانی که حمایت های برخی کشورها از این تروریست ها ادامه داشته باشد، متاسفانه این جنایت ها مشاهده خواهد شد.

کلیدواژه