سرطان 08, 1399 13:33 Asia/Kabul
  • روحانی: دولت ایران نیازی به استقراض خارجی و داخلی ندارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اثرات ویروس کرونا بر وضعیت کنونی اقتصاد کشورهای جهان گفت، دولت ایران با وجود تحریم ها، نیازی به استقراض خارجی و داخلی ندارد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا افزود، کشور‌هایی که تحت تحریم و فشار اقتصادی نیستند، بعد از شیوع کرونا با وضعیت اقتصادی بدی روبرو شده اند و برای نمونه، استقراض انگلیس در این ایام، 273 میلیون پوند بوده است.

روحانی با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌های جهان، بابت هزینه‌های درمان از بیماران کرونایی پول دریافت می شود تصریح کرد، در ایران بابت هزینه‌های درمان از بیماران کرونایی پولی دریافت نمی‌ شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد، دولت ایران با اتخاذ تدابیری توانسته است وضعیت اقتصادی کشور را با وجود تحریم و کرونا مدیریت کند.

روحانی همچنین با اشاره به انفجار تروریستی سال 1981 در تهران که منجر به شهادت دکتر «محمد حسینی بهشتی» رئیس دیوان عالی کشور ایران و 72 نفر از مسوولان نظام شد اظهار کرد، در آن دوران آمریکایی‌ها همراه با «صدام» دیکتاتور معدوم رژیم بعث عراق و گروهک تروریستی منافقین، مثلث شومی را علیه ایران اسلامی بوجود آورده بودند.در انفجار تروریستی 28 ژوئن سال1981 دکتر «محمد حسینی بهشتی» رئیس دیوان عالی کشور ایران و 72 نفر از مسوولان نظام، با بمب گذاری منافقان به شهادت رسیدند.

پس از این اقدام تروریستی، 21 تا 27 ژوئن، در تقویم جمهوری اسلامی ایران، هفته قوه قضائیه نام گذاری شده است.

کلیدواژه