سرطان 08, 1399 16:23 Asia/Kabul
  • سردار جلالی: ایران مجهزترین اورژانس پدافند شیمیایی غرب آسیا را دارد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران با اشاره به خودکفایی کشور در حوزه تولید تجهیزات حفاظت شیمیایی و بهداشتی گفت، ایران مجهزترین اورژانس پدافند شیمیایی غرب آسیا را دارد.

سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران روز یکشنبه در حاشیه همایش ملی "پدافند شیمیایی" در تهران با بیان اینکه ایران در حوزه درمان شیمیایی قطب آموزشی منطقه است، افزود: ایران می تواند پایگاه‌های آموزشی درمانی در کشورهای مختلف را تاسیس کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: ایران توانسته است با طراحی نظام جامع پدافند شیمیایی کشور، بخش‌های مختلف آن را در قالب یک اکوسیستم پدافند شیمیایی آماده و اجرا کند.

سردار جلالی همچنین با اشاره به همکاری آلمان، فرانسه و انگلیس با رژیم بعث عراق در بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت ایران، اظهار داشت: جنایات این کشورها باید در یک دادگاه بین المللی بررسی شود.

همایش ملی "پدافند شیمیایی" روز یکشنبه همزمان با سی‌وسومین سالروز جنایت رژیم بعث عراق در شهر مرزی سردشت با حضور سردار سرلشکر «سید یحیی رحیم صفوی» دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا ایران در تهران برگزارشد. 

رژیم بعث عراق در 28 ژوئن 1987، شهر مرزی سردشت ایران را بمباران شیمیایی کرد که در این حمله، 110 نفر از ساکنان غیرنظامی شهید و بیش از هشت هزار نفر دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

کلیدواژه