سرطان 10, 1399 08:04 Asia/Kabul
  • تکرار مواضع ضد ایرانی مقامات آمریکایی
    تکرار مواضع ضد ایرانی مقامات آمریکایی

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، در ادامه موضعگیری های ضد ایرانی مقامات آمریکایی نوشت: واشنگتن مانع از اعطای وام از سوی صندوق بین‌المللی پول به ایران شود.

«نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد  در  یادداشتی که در روزنامه «واشنگتن‌اگزماینر» منتشر شده، مدعی شد: صندوق بین‌المللی پول قصد دارد تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تضعیف کند.

هیلی در ادامه بدون اشاره به سیاست های مداخله جویانه واشنگتن نوشت، صندوق بین‌المللی پول باید رژیم‌های غیرمسئول را درباره  اقداماتشان پاسخگو کند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین واشنگتن را بزرگترین تأمین‌کننده مالی   صندوق بین‌المللی پول دانست که باید خواسته های کاخ سفید را عملی کند.

نیکی هیلی، با بیان این ادعا که صندوق بین‌المللی پول در تلاش است نظام تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تضعیف کند، نوشت، تهران در صورت برخوردار شدن از این وام از آن برای تهدید منافع آمریکا و متحدانش در منطقه استفاده خواهد کرد.

دولت آمریکا، با پرداخت تسهیلات از سوی صندوق بین المللی پول به ایران مخالفت و تهدید کرده است در صورت موافقت این صندوق با پرداخت تسهیلات به ایران کمک‌ها به این نهاد بین المللی را متوقف خواهد کرد.

تهران، پیشتر خواستار دریافت وام 5 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول  برای مقابله با ویروس کرونا شده بود.

"محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران،  با اشاره به درخواستِ بانک مرکزی ایران برای دسترسی فوری به این امکان صندوق بین المللی پول تاکید کرد، صندوق بین‌المللی پول و هیات مدیره آن باید به وظایف خود پای بند باشند و در طرف درست بایستند و مسئولانه عمل کنند.

 

کلیدواژه