موسوی: رایزنی‌های ایران با هدف استقرار صلح و ثبات در افغانستان است
(last modified 1399-04-11T04:10:27+00:00 )
سرطان 11, 1399 08:40 Asia/Kabul
  • موسوی: رایزنی‌های ایران با هدف استقرار صلح و ثبات در افغانستان است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تایید ملاقات نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با معاون سیاسی گروه طالبان در قطر گفت: این دیدارها در راستای تلاش‌ها و رایزنی‌های تهران برای رسیدن به صلح و ثبات در این کشور است.

به گزارش ایرنا، سیدعباس موسوی در ارتباط با ملاقات نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با معاون سیاسی گروه طالبان در قطر گفت: این دیدارها در راستای تلاش‌ها و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران برای انجام گفت وگوهای بین الافغانی با هدف برقراری صلح، ثبات و امنیت در جمهوری اسلامی افغانستان صورت می‌پذیرد.

«محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و «ملا عبدالغنی برادر» رئیس دفتر سیاسی طالبان روز سه شنبه در دوحه قطر دیدار و درباره کاهش خشونت‌ها در افغانستان، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بدون دخالت نیروهای خارجی به ویژه آمریکا و مسائل پیرامون منافع مشترک  ایران و افغانستان تبادل نظر کردند.

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران پیشتر نیز با هماهنگی دولت افغانستان برای پایان خشونت و درگیری در این کشور با نمایندگان گروه طالبان دیدار و رایزنی کردند.

این دیدارها در حال برگزار می شود که مذاکرات نمایندگان آمریکا و گروه طالبان در دوحه قطر تاکنون برای مردم افغانستان نتیجه ای نداشته و خشونت و جنگ را در این کشور تشدید کرده است.

در همین زمینه شمار زیادی از شخصیت‌های افغان، حضور و ایفای نقش جمهوری اسلامی ایران را در روند صلح افغانستان خواستار شدند. آنها معتقد هستند با توجه به موقعیت و وضعیت سیاسی و روابط ایران با دولت و مردم افغانستان، همه جناح ها از نقش آنها در روند صلح افغانستان راضی خواهند بود.

کلیدواژه