سرطان 11, 1399 17:36 Asia/Kabul
  • موسوی : ورود وزارت خارجه فرانسه در پرونده قضایی ایران فاقد وجاهت است
    موسوی : ورود وزارت خارجه فرانسه در پرونده قضایی ایران فاقد وجاهت است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ورود وزارت امور خارجه فرانسه در پرونده قضایی ایران را فاقد هرگونه موضوعیت و وجاهت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مداخله در امور داخلی خود را نمی‌پذیرد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به موضع اخیر مقامات فرانسوی در خصوص دو تن از مجرمان ایرانی افزود: رسیدگی و صدور احکام در خصوص جرایم اتباع ایرانی در یک فرآیند دادرسی عادلانه و در چارچوب مقررات و حقوق شهروندی در جمهوری اسلامی ایران در صلاحیت محاکم قضایی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: "فریبا عادلخواه" و "روح‌الله زم" متناسب با جرایم ارتکابی محکوم شده و در حال گذراندن محکومیت خود هستند.

وزارت امور خارجه فرانسه طی روزهای گذشته در اظهاراتی مداخله‌جویانه، از محکومیت «فریبا عادلخواه» شهروند دوتابعیتی ایرانی - فرانسوی انتقاد کرد و در خصوص صدور حکم اعدام برای «روح‌الله زم» سرشبکه سایت معاند "آمدنیوز" واکنش نشان داد. 

«فریبا عادلخواه» شهروند ایرانی - فرانسوی چندی پیش به جرم جاسوسی در ایران بازداشت شد؛ وکیل عادلخواه اخیراً از محکومیت او به زندان به دلیل اقدامات ضد امنیتی خبر داده بود.

همچنین جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، نشر اکاذیب به طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور از جمله اتهامات روح الله زم در زمان دستگیری بوده است.

 

کلیدواژه