سرطان 13, 1399 11:28 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و عراق بر گسترش همکاری‌های امنیتی و دفاعی

وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق و رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان این کشور درباره همکاری‌های دو کشور در حوزه های امنیتی و دفاعی گفت و گو کردند.

سردار سرتیپ «مصطفی مرادیان» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق و «محمد رضا آل حیدر» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (جمعه) در نشستی در بغداد، راه‌های توسعه روابط ایران و عراق در بخش‌های گوناگون و اجرایی شدن توافق‌های نظامی - دفاعی را بررسی و بر تقویت و گسترش آن‌ها تاکید کردند.

«محمد رضا آل حیدر» در این نشست همچنین از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش قدردانی و آن را نمونه‌ای از برادری ایران با عراق نسبت به دیگر کشورهای منطقه و فرامنطقه ای عنوان کرد.

در این دیدار که شماری از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز حضور داشتند دو طرف بر تعمیق و گسترش روابط نظامی و امنیتی تهران - بغداد و مبارزه همه جانبه با تروریست ها در منطقه تاکید کردند.

وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق هفته گذشته نیز در راستای گسترش و تقویت همکاری های نظامی و دفاعی با «جمعه عناد» وزیر دفاع و سپهبد «عبدالامیر یارالله» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق دیدار و گفت و گو کرد.

کلیدواژه