روحانی: ایران در زمینه تأمین دارو و امکانات درمانی کار بزرگی انجام داده است
(last modified 1399-04-14T08:52:12+00:00 )
سرطان 14, 1399 13:22 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران در زمینه تأمین دارو و امکانات درمانی کار بزرگی انجام داده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تدابیر کشور در زمینه مقابله با بیماری کرونا گفت، ایران در زمینه تأمین دارو و امکانات پزشکی و درمانی کار بزرگی انجام داده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، با مقایسه وضعیت اقتصادی جهان پیش و پس از کرونا و اقدامات بهداشتی درمانی کشورهای مختلف افزود، ایران در این شرایط سخت، روی پای خود ایستاده است و در زمینه دارو و امکانات و تجهیزات پزشکی و آماده سازی کیت، کار بزرگی را شرکت های دانش بنیان، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه های کشور همزمان با هم انجام داده اند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین ارائه خدمات در همه بخش های کشور بویژه بخش های دولتی را منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک عنوان کرد و گفت، برای عبور از شرایط سخت مبارزه با کرونا، باید خدمت دهنده و خدمت گیرنده اصول بهداشتی را رعایت کرده و در مکان های خدمت رسانی نیز این اصول بهداشتی به اجرا گذاشته شود.

روحانی از محققان ایرانی نیز که در زمینه تولید دارو و برای یافتن واکسن برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی ایران، 235 هزار و 429 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، 196 هزار و 464 نفر بهبود یافته اند.

کلیدواژه