سرطان 14, 1399 16:29 Asia/Kabul
  • ترور سپهبد سلیمانی؛ بزرگترین هدیه آمریکا به تروریسم تکفیری
    ترور سپهبد سلیمانی؛ بزرگترین هدیه آمریکا به تروریسم تکفیری

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بزرگترین هدیه آمریکا به تروریسم تکفیری و حامیانش دانست.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که 13 جدی  به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز شنبه در جلسه پیگیری سیاسی ـ حقوقی پرونده ترور شهید سپهبد سلیمانی و همراهانش در تهران یادآور شد: بغض و کینه آمریکا و رژیم صهیونیستی درخصوص شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به‌دلیل نقش بی‌بدیل آنان در مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه و رسوا کردن نمایش ضدتروریستی آمریکا بود.

شمخانی تاکید کرد: مردم جهان باید قدردان مجاهدت و فداکارای سرداران مبارزه واقعی با تروریسم باشند چرا که فرماندهی هوشمندانه و تلاش مخلصانه شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از فراگیر شدن فتنه تروریسم تکفیری در اقصی نقاط عالم جلوگیری کرد.

در این جلسه که با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط قضایی، سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی ایران برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه پیگیری پرونده ترور فرماندهان مقاومت ارائه و تصمیمات لازم در خصوص سرعت بخشیدن به روند پیگیری‌ها اتخاذ شد.

«علی القاصی مهر» دادستان تهران، 9 سرطان اعلام کرد: 36 نفر از افرادی که در ترور شهید سلیمانی مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‌ها که در رأس این فهرست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قرار دارد، شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

 

کلیدواژه