سرطان 15, 1399 16:40 Asia/Kabul
  • سوء‌ استفاده رژیم صهیونیستی از تفرقه جهان اسلام

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی از تفرقه جهان اسلام سوء استفاده می‌کند.

«حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار «خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران با اشاره به نقض حق حیات و حقوق بشرِ ملت فلسطین در کرانه باختری، گفت: سازمان‌های حقوق بشری باید جوابگو باشند که چرا امروز حقوق اولیه ملت فلسطین رعایت نمی‌شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر ضرورت پاسخگو بودن کشور‌های اسلامی در مقابل این ظلم آشکار افزود: باید با دشمن زورگو و جبار با روش خودش مواجه شد و نباید دست دوستی به سوی دشمنان اسلام دراز کرد.
شهریاری با اشاره به خیانت‌های برخی کشور‌های اسلامی در قبال قضیه فلسطین تصریح کرد: عالمان دینی نباید در مقابل این خیانت‌ها ساکت باشند و باید در سخنرانی‌های خود، این ظلم آشکار را فریاد بزنند.
نماینده جنبش حماس در تهران نیز با تقدیم  پیام رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، از سران برخی کشور‌های عربی انتقاد کرد و گفت: عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی، جایگاه اخوت اسلامی را که مورد امر و توصیه قرآن است متزلزل می‌کند.
«خالد قدومی» با بیان اینکه اکنون رژیم صهیونیستی از درون در موضع ضعف قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: کشور‌هایی که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، متنبه شوند و از اشتباه خود بازگردند.
پیام «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس روز یکشنبه توسط «خالد قدومی» نماینده این جنبش در تهران تقدیم «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شد.

کلیدواژه