سرطان 17, 1399 15:19 Asia/Kabul

سخنگوی دولت ایران با تاکید بر اینکه پایبندی به برجام نمی‌تواند گزینشی باشد، از همه کشورها، به ویژه اروپایی‌ها خواست، در برابر اراده آمریکا در بازگرداندن قانون جنگل بایستند.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا برای نابودی حکومت قانون در جهان خاطرنشان کرد: تعهد کامل به قطعنامه 2231 یک آزمون بزرگ در دفاع از تمدن مشترک جهانی است و می‌تواند نقطه سرنوشت‌سازی برای آینده تعاملات جهانی هم باشد.  

ربیعی درباره تلاش‌های آمریکا و تهدید دیگر کشورها برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران از طریق شورای امنیت تصریح کرد: براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، ممنوعیت‌های مربوط به فروش تسلیحات به ایران، اکتبر 2020 به طور خودکار باید منقضی شود و این اقدام، یکی از مواد صریح این قطعنامه است که باید به طور کامل انجام شود.

سخنگوی دولت ایران بیان اینکه همه شرکای برجام از جدیت تهران به اقدام متقابل اطمینان دارند، یادآور شد: سیاست دلجویی از آمریکا، یک سیاست شکست خورده است چرا که خواسته‌های واشنگتن حد و اندازه ندارد و قابل درک نیست.

ربیعی همچنین ضمن ابراز نگرانی از مواضع سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) در نشست اخیر شورای امنیت در رابطه با موضوع تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد: تداوم سیاست‌های دوگانه اروپایی‌ها، برجام و صلح بین‌المللی را به خطر می‌اندازد.

سخنگوی دولت ایران گفت: بهتر است انگلیس، فرانسه و آلمان، بیش از این اعتبار اروپا را به عنوان یک بازیگر مستقل که می‌توانست یک منظومه قدرت در جهان باشد را زیرسوال نبرند.

کلیدواژه