نامه خبرنگاران خارجی مقیم در ایران به شورای امنیت سازمان ملل؛ تاکید بر رفع تحریم‌ها
(last modified 1399-04-18T09:00:41+00:00 )
سرطان 18, 1399 13:30 Asia/Kabul
  •  نامه خبرنگاران خارجی مقیم در ایران به شورای امنیت سازمان ملل؛ تاکید بر رفع تحریم‌ها

شماری از نویسندگان و خبرنگاران رسانه‌های خارجی مقیم در ایران، به ادامه تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ملت ایران اعتراض کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، چهل و شش نفر از خبرنگاران مقیم و غیرمقیم رسانه‌های خارجی در ایران در نامه‌ای به رئیسان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد  که به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی نوشته شده است، اعلام کردند، شیوع ویروس کرونا، مسئولیت تاریخی بر دوش همه دولت ها و ملت ها گذاشته تا بهترین درمان و راه حل ممکن را برای نجات بشریت ارایه دهند.
خبرنگاران خارجی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا ضد مردم ایران تصریح کردند، تاریخ آمریکا تاکنون شاهد اعمال چنین تحریم هایی که در حال حاضر به مردم ایران تحمیل می شود، نبوده و آنان را از ابتدایی ترین حقوق خود یعنی حق "محافظت از زندگی" که در ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ در اعلامیه جهانی حقوق بشر درج شده، محروم کرده است.
نویسندگان و خبرنگاران رسانه‌های خارجی در ایران از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا به مسئولیت تاریخی، حقوقی و بشردوستانه خود برای اعمال فشار به دولت آمریکا درجهت آزاد کردن سپرده های توقیف شده ایران، عمل کنند تا به دولت ایران امکان تهیه دارو، مواد غذایی و تجهیزات لازم داده شود.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، 18 ثور 1397 به طور یکجانبه خروج کشورش را از برجام اعلام کرد و طی دو مرحله تحریم‌های هسته‌ای را ضد ایران بازگرداند.
این تحریم‌ها به‌طور مستقیم مردم ایران را هدف قرار می‌دهد و هرگونه فرافکنی آمریکایی‌ها در این زمینه، تلاش برای توجیه افکار عمومی است.
دیوان بین المللی دادگستری اُکتبر سال گذشته (2019) با اعلام صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا، رای به لغو تحریم های دارویی، غذایی، بشردوستانه و هوایی آمریکا ضد ایران داد.

 

کلیدواژه