سرطان 19, 1399 08:20 Asia/Kabul
  • واعظی: همکاری‌های راهبردی ایران و چین دربردارنده منافع دو کشور است

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران، برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین را دربرگیرنده منافع راهبردی دو کشور دانست.

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر تصریح کرد: برنامه همکاری‌های راهبردی ایران و چین از موضع برابر، بر مبنای دیدگاه‌های مشترک و با هدفگذاری حمایت از چندجانبه‌گرایی طراحی می‌شود.
واعظی تاکید کرد: این برنامه، ترسیم‌کننده چشم‌انداز مراودات میان‌مدت و بلندمدت ایران و چین در حوزه‌های مختلف و دربردارنده منافع راهبردی دو کشور است.
«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز پیش از این در واکنش به حجم گسترده ادعاهای کذب درخصوص تدوین نقشه راه 25 ساله بین ایران و چین تصریح کرد: بدون تردید روابط راهبردی تهران و پکن که منافع کلیدی متقابل برای مردم دو کشور دارد، واجد دشمنانی است که تمامی تلاش خود را برای شکست این مذاکرات به کار خواهند گرفت.
موسوی با بیان اینکه تا پیش از نهایی شدن مذاکرات ایران و چین هیچ متنی اعتبار ندارد، یادآور شد: پیش نویس اولیه سند همکاری‌های ایران و چین با مشارکت نهادهای تخصصی دو کشور تهیه شده است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن ابراز امیدواری از نهایی شدن برنامه همکاری‌های جامع تهران و پکن در آینده نزدیک، از رسانه‌ها درخواست کرد، از بازنشر متونی که با اهداف و اغراض مختلف تهیه و منتشر می‌شوند، خودداری کنند.

کلیدواژه