تاکید بر همکاری ایران و پاکستان درخصوص امنیت افغانستان
(last modified 1399-04-20T06:07:59+00:00 )
سرطان 20, 1399 10:37 Asia/Kabul
  • تاکید بر همکاری ایران و پاکستان درخصوص امنیت افغانستان
    تاکید بر همکاری ایران و پاکستان درخصوص امنیت افغانستان

محقق موسسه مطالعات استراتژیک اسلام آباد (پایتخت پاکستان) تاکید کرد، همکاری های ایران و پاکستان مهمترین عامل ایجاد امنیت در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، "کاشف حسین"  روز پنج شنبه در مقاله ای با عنوان "اهمیت همکاری ایران و پاکستان برای افغانستان" که در روزنامه ایکسپرس تریبون منتشر شد، نوشت: تهران و اسلام آباد با ترکیب ظرفیت های خود و همکاری گسترده می توانند وضعیت بهتری را برای منطقه به ویژه برای امنیت و ثبات افغانستان ایجاد کنند.

محقق موسسه مطالعات استراتژیک اسلام آباد با اشاره به سفر اخیر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران وهمچنین، سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان به کابل بعد از گفت وگوی تلفنی با مقامات نظامی ایران گفت: اسلام آباد و تهران در وضعیت کنونی رویکرد منطقه ای یکسانی در خصوص حل بحران افغانستان دارند.

«کاشف حسین» خاطرنشان کرد، وابستگی جغرافیایی و شباهت فرهنگی پاکستان و ایران با افغانستان، نقش موثر تهران و اسلام آباد در سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان اقتصادی اکو و سازمان کنفرانس اسلامی وهمچنین، نفوذ خاص دو کشور در جناح های مختلف افغانستان، می تواند پیشبرد اهداف صلح این کشور را تسهیل کند.

 

کلیدواژه