سرطان 20, 1399 16:06 Asia/Kabul
  • موسوی: درصورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی، ایران واکنش مناسبی نشان می دهد
    موسوی: درصورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی، ایران واکنش مناسبی نشان می دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت ، در صورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران با فشارهای آمریکا، جمهوری اسلامی واکنش مناسب و قوی به آن نشان خواهد داد.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در جمع خبرنگاران در اصفهان (مرکز ایران) با اشاره به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد، ایران بصورت داوطلبانه همکاری خوبی با آژانس بین المللی اتمی دارد اما این رویکرد دائمی نیست.

موسوی درباره وقوع حادثه در یکی از سوله‌های مجتمع غنی‌سازی نطنز در مرکز ایران تصریح کرد نهادهای امنیتی ایران در حال بررسی همه جزییات حادثه هستند و اگر آنها به این نتیجه برسند که دست عوامل خارجی در کار بوده است حتما اعلام می کنند ؛ اگر چنین باشد عواقب آن را خواهند دید.

سخنگوی وزارت خارجه درباره پیگیری حقوقی پرونده ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: ستاد ویژه‌ای در این زمینه در وزارت امور خارجه ایران تشکیل شده و برخی ارکان دیگر مانند قوه قضاییه  نیز پیگیر آن هستند.

موسوی درباره خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی هم گفت: پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا، اقدامات این کشور در مواجهه با سازمان ها و معاهدات بین المللی، هرج و مرج طلبانه بوده است.

وی اظهار داشت، درحالیکه مردم دنیا با بحران شیوع ویروس کرونا مواجه هستند، خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی در جهت تروریسم سلامت و پزشکی است.

 

کلیدواژه