سرطان 21, 1399 16:44 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر پاکستانی بر لغو تحریم های یکجانبه آمریکا ضد ایران
    تاکید وزیر پاکستانی بر لغو تحریم های یکجانبه آمریکا ضد ایران

وزیر امنیت غذایی و پژوهش پاکستان بر لغو تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد.

«سید فخر امام» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه آمریکا با تحریم های خود ملت ایران را هدف قرار داده است گفت: واشنگتن باید تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را هرچه سریعتر لغو کند، زیرا این تحریم ها غیرقانونی است.  

وزیر امنیت غذایی و پژوهش پاکستان با تمجید از رویکرد سازنده مقامات ایرانی در قبال تحولات منطقه و اقدامات در جهت تقویت صلح منطقه‌ای، افزود: تحریم آمریکا ضد ایران مشکلات زیادی برای منطقه بوجود آورده است.

این وزیر پاکستانی با اشاره به عزم جدی تهران و اسلام آباد برای تقویت مناسبات دو طرف گفت: مقابله ایران با ملخ صحرایی و دفع این آفت به نفع پاکستان، هند و سایر کشورهای منطقه جنوب آسیا است. 

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا سه شنبه 8 می 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل توافقنامه برجام، کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ظالمانه ضد جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد که این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت، نقشی مهم و اساسی در مقابله با توطئه های امپرالیسم  و اقدامات محور آمریکایی-صهیونیستی و سعودی در منطقه دارد.

کلیدواژه