اذعان مشاور بایدن به شکست راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران
(last modified 1399-04-22T03:51:00+00:00 )
سرطان 22, 1399 08:21 Asia/Kabul
  • اذعان مشاور بایدن به شکست راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران
    اذعان مشاور بایدن به شکست راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران

مشاور سیاست خارجی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت راهبرد دولت کنونی این کشور در قبال ایران شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، "آنتونی بلینکن" مشاور سیاست خارجی "جو بایدن" طی سخنرانی در اندیشکده ‌ آمریکایی "هادسن"  گفت راهبرد دولت دونالد ترامپ  در قبال ایران به شدت نتیجه معکوس داشته است.   

بلینکن با اشاره به اشتباه دولت ترامپ در خروج از برجام گفت برخلاف ادعای دولت ترامپ درباره مذاکره با ایران برای یک توافق بهتر و امن ‌تر شدن غرب آسیا، رئیس جمهوری آمریکا در هر دو هدف ناموفق بوده است.

وی افزود بایدن از رویکرد روان گسیختگی ترامپ در قبال ایران که جهان را در آستانه درگیری قرار داده است، اجتناب می ورزد.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به توافقی بهتر- به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست ‌جمهوری نوامبر 2020 از سوی گروه‌ های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌ مورد تنش‌ با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌ اند.

 

کلیدواژه