سفیر ایران در روسیه: روند اجرای عدالت در جهان وارونه شده است
(last modified 1399-04-23T03:15:47+00:00 )
سرطان 23, 1399 07:45 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در روسیه: روند اجرای عدالت در جهان وارونه شده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با انتقاد از فشار آمریکا بر دیگر کشورها برای اجرای سیاست‌های یکجانبه واشنگتن علیه تهران تاکید کرد: بنظر می‌رسد روند اجرای عدالت در جهان وارونه شده است.

«کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه روز یکشنبه در رشته توئیتی با اشاره به اینکه بنیانگذاران سازمان ملل در گذشته دغدغه مقابله با قانون‌گریزی سایر اعضا را داشتند، یادآور شد: امروز جامعه بین‌الملل نگران قانون‌شکنی موسسان است.

جلالی در ادامه، بی‌ثباتی و تشدید تنش را از پیامدهای اقدامات مخرب آمریکا در خروج از توافقات بین‌المللی از جمله برجام و همچنین تلاش واشنگتن در ترغیب جامعه جهانی به قانون شکنی و رعایت تحریم های یک جانبه و ظالمانه علیه ایران عنوان کرد.

سفیر ایران در روسیه با یادآوری اینکه تهران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است، خاطرنشان کرد: بهره مندی از منافع اقتصادی برجام حق مسلم ایران است، اما تاکنون تهران نه تنها از این منافع برخوردار نشده است بلکه با تلاش های غیرقانونی آمریکا روبه‌رو بوده است.

آمریکا این روزها با وجود توافق برجام و قطعنامه­ 2231 شورای امنیت سازمان ملل، به بهانه­ واهیِ تهدید جلوه دادن لغو تحریم تسلیحاتی ایران، در تکاپو برای جلوگیری از لغو این تحریم‌ها است. 

به موجب مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت، ممنوعیت‌های مربوط به فروش تسلیحات به ایران،  18 اکتبر 2020 (27میزان1399) برداشته خواهد شد.

کلیدواژه