سرطان 23, 1399 14:25 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان ملل درباره پیامدهای ترور ژنرال سلیمانی
    هشدار سازمان ملل درباره پیامدهای ترور ژنرال سلیمانی

گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه نسبت به تبعات اقدامات تروریستی آمریکا در جهان بویژه علیه سردار "قاسم سلیمانی" هشدار داد.

"اَگنس کالامارد" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در گفت و گو با شبکه "الجزیره" در خصوص تبعات اقدام تروریستی آمریکا علیه "قاسم سلیمانی" فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد،  ترور سردار سلیمانی نشان داد که «جهان چقدر به یک بحران بزرگ و مرگبار نزدیک شده است».

کالامارد افزود، کشورها شاید از منظر «استراتژیکی»، حذف فیزیکی مقام‌های نظامی ارشد در خارج از چارچوب یک جنگ «شناخته شده و مرسوم» را انتخاب و تلاش کنند چنین کشتاری را با استناد به «تروریست» خواندن هر کسی که تهدیدی بالقوه باشد و یا در آینده تهدید شود، توجیه کنند، اما واقعیت چشم انداز مرگباری است که جهان پیش رو دارد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در پایان بر تلاش برای مقابله با رویه مرگبار عادی سازی جنگ به عنوان یک همنشین مشروع و ضروری صلح، تاکید کرد.

سردار سپهبد "قاسم سلیمانی"  که روز  جمعه (13 جدی) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه "ابومهدی المهندس" و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پاسخ به این اقدام تروریستی آمریکا، با ده‌ها فروند موشک، دو پایگاه‌ نظامی آمریکایی عین‌الاسد و التاجی را در غرب و شمال عراق هدف قرار داد.

 

کلیدواژه