سرطان 24, 1399 12:27 Asia/Kabul
  • ظریف: مذاکرات ایران و چین درخصوص برنامه جامع همکاری ادامه دارد
    ظریف: مذاکرات ایران و چین درخصوص برنامه جامع همکاری ادامه دارد

وزیر امور خارجه ایران گفت، مذاکرات تهران و پکن درخصوص برنامه جامع همکاری ادامه دارد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز سه شنبه پس از پایان نشست با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود، چینی‌ها چند ماه قبل، پیش‌نویس برنامه جامع همکاری را بر مبنای پیش‌نویس ایران ارائه دادند و دو کشور درباره نهایی کردن این دو پیش‌نویس و رسیدن به یک توافق، مذاکره می‌کنند.

ظریف با بیان اینکه زمانی که متن نهایی شود و مورد توافق قرار بگیرد، در مراجع قانونی به تصویب خواهد رسید تصریح کرد، باید بر اساس محتوای متن و میزان تعهدات، تصمیم‌گیری شود. 
وزیر امور خارجه ایران همچنین درباره اقدامات و پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی برای اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود، بلافاصله پس از شهادت سردار سلیمانی در 13 جدی 1398، در وزارت امورخارجه ایران برای نشان دادن جنایتکار بودن و تروریست بودن رژیم آمریکا برنامه‌ریزی شد.
ظریف تصریح کرد، بخش حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه، سفارت ایران در ژنو، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد موظف شدند موضوع را پیگیری کنند و اقدامات متعددی در همه این مراکز انجام شد.
وزیر امورخارجه ایران با اشاره به انتشار گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر درباره جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی یادآور شد، این گزارش اقدام غیرقانونی آمریکا را نشان داد و واکنش تند کاخ سفید مشخص کرد که چه مقدار از اقدامات ایران نگران است.

 

 

کلیدواژه