سرطان 24, 1399 14:46 Asia/Kabul
  • ظریف: تداوم محاصره ظالمانه یمن توسط ائتلاف سعودی غیرقابل قبول است

وزیر امورخارجه ایران، تداوم تجاوز و محاصره ظالمانه یمن توسط ائتلاف سعودی و توقیف کشتی‌های حامل مواد غذایی و سوخت در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی با «هشام شرف عبدالله» وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تنها راهکار حل بحران یمن را سیاسی می‌داند و در این خصوص همکاری سازنده‌ای با طرف‌های یمنی و بین‌المللی برای طرح صلح یمن داشته است.
ظریف، راه ثبات و استقرار یمن را حفظ تمامیت ارضی، وحدت میان گروه‌های یمنی و انجام گفت‌وگوهای فراگیر سیاسی میان گروه‌ها و احزاب مختلف برای تشکیل دولت متحد و فراگیر عنوان کرد و افزود: یمن متعلق به همه گروه‌های یمنی است.  
وزیر امورخارجه ایران همچنین با بیان اینکه تهران با وجود برخی محدودیت‌ها و کارشکنی‌ها به تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی به یمن ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: ایران همانند گذشته نهایت تلاش خود را برای پیشبرد روند مذاکرات صلح یمن با هدف رفع محاصره، برقراری آتش بس و از سرگیری مذاکرات سیاسی در رایزنی‌های متعدد منطقه‌ای و بین المللی به کار می گیرد.
وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن نیز با قدردانی از حمایت‌های سیاسی ایران و کمک‌های انسانی به مردم یمن، گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی و میدانی این کشور و چشم انداز آینده بحران یمن را برای وزیر امورخارجه ایران تشریح کرد.
عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

کلیدواژه