واعظی: حل سیاسی مسأله جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تنها راه خروج از بحران است
(last modified 1399-04-25T04:39:19+00:00 )
سرطان 25, 1399 09:09 Asia/Kabul
  • واعظی: حل سیاسی مسأله جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تنها راه خروج از بحران است

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وقوع درگیری مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، حل و فصل سیاسی با در نظر گرفتن منافع طرفین و حفظ تمامیت ارضی آن‌ها را تنها راه خروج از این بحران دانست.

نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بار دیگر بتازگی با یکدیگر درگیر شدند که بر اثر آن چند نظامی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

باکو و ایروان هر یک جداگانه، دیگری را متهم به آغاز این درگیری کردند.

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه در توئیتی نوشت، درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان منافع دو کشور و ثبات منطقه را تهدید کرده و موجب نگرانی است.

واعظی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به سابقه میانجیگری بین باکو و ایروان و روابط همسایگی از هر کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز عصر سه شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با «المار محمدیاراف» Elmar Məmmədyarov وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و «زهراب مناتساکانیان» Zohrab Mnatsakanyan وزیر امور خارجه ارمنستان، ضمن توصیه به خویشتنداری طرفین و آغاز گفت وگو برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به پایان دادن به تنش‌ها اعلام کرد.

کلیدواژه