سرطان 28, 1399 18:11 Asia/Kabul
  • جلالی: اقدامات ضد ایرانی ترامپ همچنان ادامه دارد
    جلالی: اقدامات ضد ایرانی ترامپ همچنان ادامه دارد

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه دشمنی و اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد گفت، مقامات واشنگتن تلاش می کنند برجام را به شکل کلی نابود کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه، اقدامات «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا را غیرعقلانی، شتابزده و غیرکارشناسی دانست و افزود: امروز تنها بعد سیاسی برجام باقی مانده است که شامل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد می شود و براساس آن باید تحریم های تسلیحاتی ایران بزودی برداشته شود.

جلالی با اشاره به اینکه مواضع روسیه در مقابل اقدامات ضد ایرانی آمریکا کاملا روشن و شفاف است تصریح کرد: شاهد تلاش اندک اعضای اروپایی این توافق و حداکثری روسیه و چین در مقابل آمریکا هستیم.

سفیر ایران در روسیه همچنین در واکنش به درخواست مسکو برای مشارکت تهران در مذاکرات گروه چهار شامل کشورهای چین، پاکستان، روسیه و آمریکا برای حل بحران در افغانستان گفت: برقراری صلح و امنیت در افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران در اولویت است اگرچه برای بسیاری از کشورها اینچنین نیست.

جلالی در خصوص تازه ترین تحولات در روابط تهران و مسکو نیز اظهار کرد: کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه به صورت مشروح موانع و چالش های پیش روی گسترش تراز تجاری دو کشور را بررسی می کند.

 

کلیدواژه