قالیباف: همکاری‌ ایران و هند در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی همواره تاثیرگذار است
(last modified 1399-04-30T12:43:08+00:00 )
سرطان 30, 1399 17:13 Asia/Kabul
  • قالیباف: همکاری‌ ایران و هند در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی همواره تاثیرگذار است
    قالیباف: همکاری‌ ایران و هند در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی همواره تاثیرگذار است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به روابط قدیمی و عمیقِ فرهنگی جمهوری اسلامی و هند گفت: همواره همکاری‌های تهران و دهلی نو در سطوح منطقه، بین‌المللی و غیرمتعهدها تاثیرگذار بوده است.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «گدام دارمندرا» Gaddam Dharmendra سفیر هند در تهران با ابراز امیدواری برای گسترش بیش از پیش روابط میان دو کشور افزود: نباید اجازه داد برخی طرف‌های ثالث روابط عمیق و تاریخی ایران و هند را تحت تاثیر خود قرار دهند.
قالیباف با بیان اینکه ارتباط تجاری میان ایران و هند قدمت فرهنگی و تاریخی دارد، تاکید کرد: روز‌های سخت سپری خواهد شد و باید توجه داشت که از این روز‌ها به عنوان یک یادآوری و خاطره خوب در حوزه مسائل سیاسی، منطقه‌ای و اقتصادی بین ایران و هند یاد شود.
سفیر هند در تهران نیز با اشاره به هفتادمین سالگرد انعقاد قرارداد توافق دوستی و صلح میان ایران و هند، گفت: سفارت هند برای پیشبرد هر چه بیشتر و همچنین تثبیت روابط میان دو کشور با وجود اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی تلاش کرده‌ است و با دولت و مجلس ایران تماس مستمر دارد.
«گدام دارمندرا» با بیان اینکه تبادلات پارلمانی میان ایران و هند همواره در جریان بوده است، ابراز امیدواری کرد: تعامل مستمر و روابط مجالس دو کشور بیش از پیش گسترش و توسعه یابد.

 

کلیدواژه