میزان 24, 1395 10:10 Asia/Kabul
  • "غلامحسین دهقانی"، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نسبت به صدور سلاح به کشورهای منطقه به ویژه عربستان و تسلیح رژیم صهیونیستی هشدار داد.

"غلامحسین دهقانی"، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، ضمن تشریح خطرات برنامه سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی بر ضرورت خلع سلاح هسته‌ای این رژیم و جلوگیری از صدور مستمر سلاح‌های تهاجمی به عربستان سعودی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، غلامحسین دهقانی این اظهارات را در سخنرانی خود در اجلاس سالانه کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی مجمع عمومی این سازمان بیان کرد.

دهقانی در خصوص حجم بالای فروش تسلیحات تهاجمی پیشرفته به برخی کشورهای خاورمیانه گفت: نگران عواقب بی ثبات کننده ورود مستمر چنین تسلیحاتی به منطقه به ویژه به عربستان سعودی و اسرائیل هستیم.

دهقانی با اشاره به جنایات آل سعود در یمن، از کشورهای صادر کننده سلاح خواست به تعهدات خود در رابطه با حقوق بین الملل پایبند باشند و صدور سلاح به عربستان را متوقف کنند.

عربستان بیش از یک سال است که جنگ وحشیانه‌ای را در یمن به راه انداخته و در جدیدترین جنایت خود مراسم عزادری در این کشور را بمباران کرد که طی آن 150 غیر نظامی کشته شدند.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد، در خصوص برنامه سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی نیز گفت: خطرناک ترین تسلیحات در دست خطرناک ترین رژیم در خاورمیانه است.

دهقانی افزود: سلاح هسته‌ای در دستان چنین رژیمی، خطرناک ترین تهدید علیه امنیت کشورهای عضو NPT در خاورمیانه محسوب می شود.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد اسرائیل باید وادار شود به NPT بپیوندد.

دهقانی در پایان گفت: کارآمدترین راه حل جهت دستیابی به امحای کامل سلاح‌های هسته‌ای مذاکره و تدوین کنوانسیون جامع سلاح‌های هسته‌ای است.