سرطان 31, 1399 18:24 Asia/Kabul
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های ریلی بین ایران و هند

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سفیر هند در تهران، راه‌های توسعه همکاری‌های حمل و نقل بین دو کشور به ویژه در بخش ریلی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا، «سعید رسولی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در دیدار «گدام دارمندرا» Gaddam Dharmendra سفیر هند در تهران با اشاره به سابقه طولانی روابط دو کشور اظهار کرد: مقدمات لازم برای فعال شدن همکاری‌های ایران و هند در کریدور بین المللی شمال – جنوب فراهم شده و این اقدام، فرصت خوبی برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا در این مسیر ریلی در منطقه است.

رسولی بر توسعه همه جانبه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و هند تاکید کرد و گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد با راه آهن هند در زمینه حمل ونقل کالا در منطقه و کریدورهای بین المللی همکاری کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه همکاری‌های تهران و دهلی‌نو و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایران و هند مصمم هستند در زمینه حمل و نقل ریلی و به خصوص راه آهن زاهدان – چابهار به همکاری‌های خود ادامه دهند.

سفیر هند در تهران نیز با بیان اینکه دهلی‌نو برای توسعه مناسبات خود با ایران اهمیت زیادی قائل است، اظهار کرد: هند مصمم است، روابط خود را با ایران به خصوص در زمینه تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل حفظ کند.

«گدام درمندرا» با اشاره به مزیت‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در منطقه و جنوب اقیانوس هند، افزود: راه‌اندازی دفاتر نمایندگی ایران و هند در حوزه حمل ونقل، زمینه را برای حضور و فعالیت شرکت‌های هندی در ایران فراهم می کند.

کلیدواژه