دیدار وزیران امور خارجه ایران و روسیه؛ تاکید بر مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا
(last modified 1399-05-01T03:10:20+00:00 )
اسد 01, 1399 07:40 Asia/Kabul
  • دیدار وزیران امور خارجه ایران و روسیه؛ تاکید بر مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا

وزیران امور خارجه ایران و روسیه بر لزوم مقابله با هرگونه اقدامات مخرب و یکجانبه‌گرایی آمریکا تاکید کردند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مسکو ضمن قدردانی از مواضع قاطع روسیه و چین در برابر زیاده‌خواهی آمریکا گفت: رای منفی روسیه و چین به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و مخالفت جدی مسکو و پکن با تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، نشانه روابط مستحکم ایران، روسیه و چین و ایستادگی در برابر یکجانبه گرایی آمریکا بود.

ظریف همچنین یادآور شد: تماس‌های مکرر مقامات عالی‌رتبه ایران و روسیه و همگرایی در تحولات بین المللی، بیانگر عمق روابط مسکو و تهران است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار گفت: اقدامات یکجانبه آمریکا در عرصه بین المللی، خروج غیرقانونی از برجام و تلاش واشنگتن برای وادار کردن دیگر کشورها به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران از نظر روسیه غیرقابل قبول است.

لاوروف، برجام را سندی معتبر دانست که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل لازم الاجراست.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: برجام با مشارکت کشورهای باقیمانده باید حفظ شود و روسیه در برابر هرگونه اقدام مخرب آمریکا برای فروپاشی این توافقنامه ایستادگی می‌کند.

لاوروف همچنین با اشاره به همکاری‌های نزدیک ایران و روسیه در سوریه و نیز برگزاری نشست سه جانبه مجازی روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، گفت: روسای جمهور ایران و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در همه زمینه ها تاکید کردند.

کلیدواژه