اسد 01, 1399 08:45 Asia/Kabul
  • اهدای کمک‌های بهداشتی اتاق بازرگانی مشترک افغانستان و ایران به هرات

مسوول اتاق های مشترک بازرگانی هرات و مشهد گفت : بازرگان ولایت‌های مشهد و خراسان رضوی به صورت مشترک کالاهای بهداشتی مورد نیاز را در بحران کرونا با هزینه‌های شخصی خود به اداره بهداشت هرات اهدا کردند.

«میرا سلیمانخیل» رئیس اتاق مشترک ایران ـ افغانستان شعبه هرات – مشهد در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: بازرگانان اتاق‌های مشترک هرات و مشهد به هزینه ۳ میلیون افغانی، کالاهای بهداشتی چون ماسک، لباس محافظتی پرستاران و پزشکان در بیمارستان های کرونا، مواد ضدعفونی کننده را برای کمک به بیماران کرونایی در هرات تهیه کرده و به اداره بهداشت هرات تحویل دادند.

ازسوی دیگر یونس قاضی زاده رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری هرات در این مورد گفت: از آغاز بحران کرونا در هرات بخش خصوصی در این ولایت توانسته تا کمک های غذایی و بهداشتی خود را برای مهار و کمک به اداره بهداشت عرضه کند.

وی بیان داشت: مهمتر از همه همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با بازرگانان هراتی نقطه قوتی بود که از رسیدن صدمات زیاد به بازرگانان جلوگیری شد و این همکاریها و عرضه کمک ها به جامعه پزشکی در هرات را مدیون همکاریهای اقتصادی کشور ایران هستیم.

«محمد صدیقی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز در این باره گفت: در آغاز روزهای بحران کرونا چالش‌های زیاد هم حتی سبب قطع روند اقتصادی و روابط دیگر نشد و این حسن نیت میان دوکشور ایران و افغانستان بود که تمامی شرایط بدون مشکل ادامه داشت.

وی افزود: ‌سرکنسولگری ایران در هرات تلاش کرد تا در این روزهای سخت بازرگانان صدمه نبینند و ویزاهای آنها صادر شود و باید گفت که نسبت به دیگر همسایگان ایران افغانستان در این دوره بحران کمتر با چالشی رو به رو شده است.

صدیقی فر خاطر نشان کرد: کاهش بیماری کرونا انهم از زبان مسوولان محلی هرات جای خرسندی است و امیدواریم تا به زودی تمامی کشورها جشن سلامتی خود را برگزار کنند.

«سید وحید قتالی» والی هرات نیز با اشاره به همکاریهای گسترده بازرگانان در دوران افزایش کرونا گفت: بازرگانان هراتی در کنار کمک های خارجی که به افغانستان برای مبارزه با کرونا اهدا شده بود نقش بارزتری داشتند و شب و روز از هزینه های شخصی خود مواد غذایی و بهداشتی را به نیازمندان میرساندند.

‌وی بااشاره به فعالیت‌های خوب سرکنسولگری ایران در هرات گفت: آینده ای خوبی با همکاریهای میان افغانستان و ایران در راه است و افغانستان برنامه های خوب اقتصادی و کشاورزی را ‌آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به ایجاد اتاق مشترک میان بازرگانان هراتی و مشهد گفت: گام های موثری با همکاریهای بازرگانان و مسوولان برای تسریع روند اقتصادی برداشته شده است  و امیدواریم تا به ادامه همکاریهای سرکنسولگری ایران در هرات بازرگانان ایرانی نیز به هرات آمده و با آماده کردن زمینه های مختلف از سوی حکومت افغانستان سرمایه گذاری کنند.

کلیدواژه