تولید داروی موثر بر درمان کرونا در ایران
(last modified 1399-05-01T08:15:56+00:00 )
اسد 01, 1399 12:45 Asia/Kabul
  • تولید داروی موثر بر درمان کرونا در ایران

داروی جدید "رمدسیویر" Remdesivir ایرانی که برای کمک به درمان بیماری کووید 19 مورد تایید ستاد ملی مدیریت کرونا قرار گرفته است، آماده ارسال به مراکز توزیع سراسر کشور شد.

«سعید ملکی» مدیرعامل شرکت داروسازی روناک ایران روز چهارشنبه گفت: این شرکت دانش بنیان با توجه به شیوع بیماری کرونا و با توجه به سال جهش تولید و پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق شد، داروی رمدسیویر را که از داروهای موثر در درمان بیماران کروناست، به مرحله تولید برساند.

ملکی افزود: این شرکت داروسازی در حال حاضر توانایی تولید حداقل 100 هزار ویال (شیشه های کوچک نگه داری) از این دارو را در ماه دارد که البته نیاز کشور هم بیشتر از این میزان نیست و در صورت نیاز می توان حجم بیشتری از دارو را تولید کرد.

مدیرعامل شرکت داروسازی روناک ایران با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا، واردات داروی رمدسیویر بسیار سخت شده بود، اظهار کرد، داروی تولید شده در این شرکت دانش بنیان، از نظر کیفیت کاملا مشابه نشان های معتبر خارجی است که با قیمت یک دهم نمونه خارجی در کشور تولید شده است.

در همین زمینه، «رضا ملک زاده» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: ایران هم اکنون از کشورهای پیشرو در تحقیقات مرتبط با درمان بیماری کروناست و 10 درصد تحقیقات مرتبط با این بیماری در ایران انجام شده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ایران، 278 هزار و 827 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 242 هزار و 351 نفر بهبود یافته اند.

کلیدواژه