تاکید ظریف بر اهمیت روابط با همسایگان برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و حفظ امنیت منطقه
(last modified 1399-05-01T09:24:38+00:00 )
اسد 01, 1399 13:54 Asia/Kabul
  • تاکید ظریف بر اهمیت روابط با همسایگان برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و حفظ امنیت منطقه
    تاکید ظریف بر اهمیت روابط با همسایگان برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و حفظ امنیت منطقه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روابط با همسایگان را برای مقابله با تحریم‌های غیر قانونی آمریکا و حفظ امنیت منطقه ، مهم دانست .

محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، افزود: همسایگان نقش اول را در سیاست خارجی هر کشوری ایفا می‌کنند، امروز که آمریکایی‌ها به قول خودشان با سیاست فشار حداکثری، انواع تحریم‌های ظالمانه را علیه ملت ایران اعمال می‌کنند؛ همسایگان اهمیت ویژه و فوق‌العاده تری دارند.

وزیرامور خارجه ایران در واکنش به گمانه زنی‌ها درباره میانجی گری نخست وزیر عراق میان تهران و ریاض گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای روابط با عربستان آماده بوده است اماعربستان به جای اتکا به همسایه‌ای که همیشه اینجا خواهد بود، می‌خواهد به چند قدرت خارجی یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل اتکا کند.

ظریف با اشاره به سفر روز گذشته خود به روسیه ، مذاکرات با مقامات این کشور را مفید ارزیابی کرد و از به روز شدن قرارداد جامع راهبردی دراز مدت میان ایران و روسیه خبر داد.

وزیر خارجه ایران همچنین سفر نخست وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران را یک تحول مهم دیپلماتیک ارزیابی کرد و افزود: صحبت‌های روز سه شنبه مقام معظم رهبری با نخست وزیر عراق در حمایت از دولت و حاکمیت عراق بسیار روشن بود و برای نخست وزیر عراق می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

ظریف ابراز امیدواری کرد: نخست وزیر عراق بتواند از این رهنمود‌ها برای استقرار یک دولت بسیار قوی در عراق استفاده کند.

 

 

کلیدواژه