اسد 01, 1399 16:40 Asia/Kabul
  • محموله پزشکی اهدایی ایران تحویل مقامات افغانستان شد
    محموله پزشکی اهدایی ایران تحویل مقامات افغانستان شد

محموله تجهیزات بهداشتی اتاق مشترک «هرات- مشهد» امروز چهارشنبه به شهر هرات افغانستان رسید تا برای مقابله با ویروس کرونا مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در مراسم تحویل این تجهیزات به ارزش حدود سه میلیون افغانی( معادل چهل هزار دلار)، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و مسئول اتاق «هرات- مشهد» نیز حضور داشتند.

«میرا سلیمان خیل»، مسئول اتاق‌های مشترک هرات – مشهد گفت: این کمک‌ها شامل یک هزار ماسک فیلتردار، ۲۰ هزار ماسک بهداشتی، ۴۰۰ دست لباس گروه درمانی، یک هزار و ۲۰۰ ژل ضد عفونی کننده و دیگر لوازم بهداشتی است.

وی افزود: با وجود اینکه ایران هم با مشکلات بحران کرونا مواجه بوده، باز هم با مردم افغانستان همکاری همه جانبه داشته است.

«محمد صدیقی فر»، سرکنسول سفارت ایران در هرات هم در مراسم تحویل این تجهیزات گفت: همسایه‌های اطراف ایران به ویژه افغانستان در اثر بحران کرونا نسبت به ایران کمتر با چالش مواجه بودند که علت آن هم همکاری‌های این کشور می‌باشد.

صدیقی فر افزود: از آغازین روزهای بحران کرونا روابط میان افغانستان و ایران به خوبی ادامه داشته و مشکلات باعث قطع رابطه دو کشور نشده است.

وی تاکید کرد که کنسولگری ایران در هرات در روزهای اوج کرونا تلاش‌های زیادی کرد تا برای بازرگانان افغان ویزا صادر کند.

«سید وحید قتالی»، والی هرات هم در این برنامه از اتاق مشترک دو کشور قدردانی کرد و گفت: مسئولان افغانستان باید سرمایه‌گذاران ایرانی را تشویق کنند تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

قتالی تاکید کرد: دولت افغانستان هم این توانایی را دارد که برای سرمایه گذاران ایران در داخل افغانستان فرصت‌هایی خوبی را ایجاد کند.

گفتنی است که در ششم جوزا نیز هواپیمای حامل کمک های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه کابل بر زمین نشست که این محموله شامل ماسک، موادضد عفونی کننده، دستکش و مواد بیمارستانی بود که از طرف مردم و بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان اهداء شده بود.

جمهوری اسلامی ایران پیش از آن نیز دو هزار کیت تشخیص ویروس کرونا را به دولت افغانستان اهدا کرده بود که در ولایت غربی هرات مورد استفاده قرار گرفت.

کلیدواژه