اسد 02, 1399 08:19 Asia/Kabul
  • ترور جنایتکارانه سردار سلیمانی؛ لکه ننگی بر چهره دولتمردان آمریکا

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، ترور جنایتکارانه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را لکه ننگی بر چهره دولتمردان آمریکا دانست.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در تهران با اشاره به شکست گروه تروریستی تکفیری داعش با همت نیروهای مسلح و مردم عراق خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود دانست، در هنگام حمله گروه وحشی تروریستی تکفیری داعش به کمک برادران عراقی خود بیاید.

قالیباف با تاکید بر ضرورت پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش یادآور شد: آمریکا حریم عراق را نقض و با گستاخی اقدام به ترور کسانی کرده که برای خُرد کردن استخوان‌های تروریسم، جان خود را به خطر انداخته‌اند و این موضوع ساده‌ای نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران و بغداد در بالاترین سطح در حال تعمیق است، گفت: آمار تبادلات تجاری و گردشگری ایران و عراق رو به بهبود است و عزم دو کشور بر افزایش حداکثری روابط و مناسبات در حوزه‌های مختلف است.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تکفیری‌ها و داعش از ابتدا در کنار دولت و ملت عراق بوده است، خاطرنشان کرد: ایران همسایه مهمی برای عراق است بنابراین بغداد مجدانه به سمت توسعه روابط با تهران در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی حرکت می‌کند.

الکاظمی با تاکید بر اینکه عراق اجازه نمی‌دهد، سرزمینش بستر تهدید امنیتی ملت ایران باشد، افزود: عراق با احترام از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار خود از زمان مبارزه با رژیم صدام  و سپس تغییر نظام جدید در عراق یاد می‌کند.

کلیدواژه